شارانشاران، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 19 روز سن داره

کودکم عشقم شارانم

گل بازی و شاهکارهای بابایی و دخملی

1392/8/25 17:00
نویسنده : مامان شادی
394 بازدید
اشتراک گذاری

مقالات بسیاری را خوانده ام که گل بازی کودکان بسیار مفید است بخاطر همین گل رس تهیه کردم و تبحر بابایی را که در این زمینه میدانستم با دخملی مشغول شدند البته کثیف کاری زیاد داشت و با اینکه روزنامه و زیر انداز انداخته بودم شاران دستان گلی خود را به در و دیوار هم میمالید و کلا خانه هم از این گل بی نصیب نماند

و  میتوان با گل بازی خلاقیت بچه را شکوفا نمود  و سپس بچه را تمیز کرد و بخاطر کثیف شدن بچه و یخورده سهل انگاری خودمون نباید او را از چنین فعالیتهایی باز داشت آخی طفلی بچه

بخاطر همین یه مطلب مفید هم علاوه برعکس شاهکارها قرار میدم

نویسنده: دکتر بیوک تاجری - ۱۳٩٢/٥/۱۱


1ـ تقویت و هماهنگی چشم و دست

کودک برای شکل دادن به گل از عضلات دست استفاده میکند و به دنبال آن چشم را به همکاری با دست وا میدارد و از قوه ی تخیل و تصور خویش برای خلق و ابداع آن کمک گرفته و چیزی را میآفریند.


 

از آنجا که هماهنگی چشم و دست برای رشد کودک ضروری است، لازم است برای کودکان فعالیتهایی که منجر به هماهنگی حرکتی چشم و دست میشود مانند نقاشی (استفاده از رنگ، قلممو، آبرنگ و ...)، گلبازی، ساختن مجسمهها و کارهای گلی، خمیربازی و نقاشی با انگشت را در نظر گرفت.

2 ـ ابزاری برای تشخیص و درمان

کودکان با گلبازی میتوانند ایدههای گوناگون خود را زودتر پیاده کنند، لذت و آرامشی که در زمان بازی با گل به دست میآورند از نقطه نظر درمانی بسیار بااهمیت است.

تجربیات بازی درمانگران نشان داده است که کودکان عصبی و زودرنج را میتوان از طریق گلبازی، شنبازی و آببازی درمان کرد.

بازی کردن با آب، خاک، شن و گل اثر معجزهآسایی در حل مشکلات و بروز خلاقیت کودکان دارد. آنان از طریق بازی و ساختن یک غول، گرگ، سگ، مار و ... آن را مورد حمله قرار دادن و خراب کردن میتوانند از ترسها، وهمیات، احساسات و پندارهای واهی رهایی یابند.

گِلبازی برای کودک این فرصت را ایجاد میکند تا احساسات ناخوشایند و سرکوب شده خویش را ابراز نموده و به لحاظ روانی تخلیه و سبک شود.

و اما دی دیری دید اینم از شاهکارها

 

این کله قوچ دیگه آخرشه میشه تندیس مسابقات بین المللی قرارش داد مگه نه؟

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مثل هیچکس
25 آبان 92 18:25
بچه ها ... وقتی با سرزنش و انتقاد زندگی می کنند می آموزند بی اعتماد به خود باشند . وقتی با خشونت زندگی می کنند می آموزند که جنگجو باشند. وقتی با ترس زندگی می کنند می آموزند که بُزدل باشند. وقتی با تمسخُر زندگی می کنند می آموزند که خجالتی باشند. وقتی با ترحم زندگی می کنند می آموزند که به خود احساس ترحم داشته باشند. وقتی با حسادت زندگی می کنند می آموزند که در خود احساس گناه داشته باشند. اما ... اگر با شکیبایی زندگی کنند بردباری را می آموزند. اگر با تشویق زندگی کنند اعتماد و اطمینان را می آموزند. اگر باپاداش زندگی کنند با استعداد بودن و پذیرندگی را می آموزند. اگر با تصدیق شدن زندگی کنند عشق را می آموزند. اگر با توافق زتدگی کنند دوست داشتن خود را می آموزند. اگر با تایید زندگی کنند با هدف زندگی کردن را می آموزند. اگر با صداقت زندگی کنند حقیقت را می آموزند. اگر با انصاف زندگی کنند دفاع از حقوق را می آموزند. اگر با اطمینان زندگی کنند اعتماد به خود و اعتماد به دیگران را می آموزند. اگر با دوستی و محبت زندگی کنند زندگی در دنیای امن را می آموزند.
مامان شادی
پاسخ
ممنونم عزیزم از لطفت
مثل هیچکس
25 آبان 92 18:26
متن رو براتون فرستادم کپی کنید بزارید توی وب
مهسا مامان نلی
25 آبان 92 18:33
عزیزم مطلبت خیلی مفید بود چه شاهکارایی کرده خانوم خانوما
مامان شادی
پاسخ
بله البته بابایی هم یه کوچولو کمکش کردند
الهه
25 آبان 92 23:50
درود به شما مادر پدر با حوصله و خلاق شاهکار ها شاهکارند! حتما به شاران جون کلی خوش گذشته خسته نباشید از تمیز کاریها البته ولی حتما ارزشش رو داشته
مامان شادی
پاسخ
ممنونم عزیزم الهه جون واقعا توی این جور بازیها به بچه ها خیلی خوش میگذره
asal
27 آبان 92 0:48
عزیزم من اپم بیا و برام نظر بذار
عمه جون پری ناز
27 آبان 92 10:15
سلام عزیزم.مطلب جالبی بود.شاران عزیزم معلومه خیلی هنرمند وخوش سلیقه ای.خیلی خوشگله.دست مامانی هم دردنکنه که کمکت کرد. با پری نازم دوست میشی عزیزم؟
مامان شادی
پاسخ
چرا که نه حتما
مامان زری
28 آبان 92 0:22
آفرین به تو شادی جون با این همه خلاقیت موفق باشی شاران رو هم از طرف من ببوس
مامان ترنم
28 آبان 92 1:23
مامان فهيمه
28 آبان 92 18:14
آفرين به اين بابا و دختر هنرمند خيلى قشنگ شده،عجب اثر باستانى شده واسه خودش
مثل هیچکس
29 آبان 92 14:59
ممنون دوست خوبم دقیقا درست حدس زدید اینم ادرسش http://hastyman92.niniweblog.comممنون میشم سر بزنید ونظر بزارید .
مثل هیچکس
29 آبان 92 19:20
. ¸,’ ¸,. . ¸ `-,”~-~’,¸,.¹-~-._¸,.سلام . . . . ) . ‘”¨ . .):. .`-,;:.`,’;;‘¸,.¹¯¸¸,.- . . .,-’ , , , , ,-‘;:.. . .`-¸;:.`,’--~’`,¯-.,¸_, . . (. ,•¸,-~’¨|;;;::.. .. . “-,;:/,`,-~-~¬¯. . . . . . .¸,..,¸ . . . . .¸,.-~--.¸_ . . . ¨`” . . . .|;;;:::.. . .. . ¯¯`*¬~---~~¬¬”``~-,;:;;`”~--~”:;;::,-“’’``¯¨` . . . . . . . . . \;;;::… . … , زود بيا آپمو ببين .... ¨`-,;;:;;::;;::;:;:`¬~-.¸ '``````````````/;;;:;::… ,, ..:;, :… ,, .. :;,:;,. . ., ¸ . . . .`,;;:;:::;:;:;;-~”`¨ , . . . . . . . .|;;::;:... .:; .:;;¸ . . ,, ..:;,, .. :. . ..:’ .. . . |;;::;;:;:;;”-~¬~-.,¸.-~’ . . . . . . . . . \;;::.. . `` .:;;;, . . . ,, ..:;, :… ,, .. :. . . . ,’`”~-,;;:;:;;.¸.,~--“`¨ . . . . . .¸.-~¬”`,-‘;:. . ..:;;::... .. .. . .. ... ..:;;. . . . .,’ . . . .`”*”`¯ . . . . . l’:,~-¬`;;:¸.-~¬”```”¬~--~¬, ..:;;¸-‘¨¯`\;:.. ./ . … . . |`|/`”,-‘¯ . . . . . . . . . . . . .`,.::;;\ . . . `,;:.\ . . . . . .l,/`/,.¸ . .با اين اسب بيا . . . . ).::;;\ . . . .`¸;:`, . . . . . ./ (-.¸ ) . که زودتر برسي ..-“.:,-“’ . . . . . \;:./
مثل هیچکس
1 آذر 92 11:56
ممنون عزیزم ببخشید فعلا همه نظرات رو تایید نمیکنم چون بجز دوستای وبلاگی کسی چیزی نمیدونه بازم معذرت میخوام